Przejdź do treści Przejdź do dolnej stopki strony

Deklaracja Dostępności

Deklaracja dostępności

dla

Domu Pomocy Społecznej „ Pod Topolami” w Lesznowoli.

 

Wstęp deklaracji

Dom Pomocy Społecznej „Pod Topolami” w Lesznowoli zobowiązuje się zapewnić dostępność  swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego :

https://dps-lesznowola.pl

Data publikacji strony internetowej : 26.07.2023 r.

Data ostatniej aktualizacji : 28.03.2024

 

Status pod względem zgodności z ustawą :

Strona internetowa Domu jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej :

Wyłączenia :

·        brak dostępności tłumacza języka migowego;

·        mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności;

·        brak aplikacji mobilnych

 

 

Przygotowanie deklaracji dostępności :

Data sporządzenia deklaracji dostępności : I półrocze 2021 r.

Data ostatniego przeglądu i aktualizacji : 28.03.2024

Oświadczenie przeprowadzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe :

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą odpowiedzialną jest Dyrektor Domu Pomocy Społecznej „ Pod Topolami” w Lesznowoli – Karolina Krzyżanowska.

Adres poczty elektronicznej : dyrektor@dps-lesznowola.pl

Telefon kontaktowy : +48 (48) 685 09 41 , +48 (48) 664 25 48

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania dostępności cyfrowej strony.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, np. odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audio deskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej, wskazanie o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu.

Jeśli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądania niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeśli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl

 

Dostępność architektoniczna :

Dom Pomocy Społecznej „Pod Topolami” w Lesznowoli stanowi  jedną bryłę architektoniczną, składającą się z części starej i nowej:

–  w starej części znajdują się 3 kondygnacje: 2 nadziemne i 1 podziemna

–  w nowej części znajdują się 4 kondygnacje: 3 nadziemne i 1 podziemna

Aktualnie w budynku DPS znajduje się 59 pokoi mieszkalnych, w tym:

– 7 pokoi  3-osobowych

– 41 pokoi  2- osobowych

– 11 pokoi  1-osobowych

Do budynku mieszkalnego prowadzą 2 wejścia + wejście z podjazdem dla osób niepełnosprawnych i transportu chorych.

Korytarze wewnątrz budynku są szerokie na około  1,5 m i przystosowane do przemieszczania się osób niepełnosprawnych, wyposażone dodatkowo  w poręcze.

W budynku dla mieszkańców znajduje się urządzenie do przemieszczania osób niepełnosprawnych z zamontowanym wyświetlaczem numerów, przystosowany do przewożenia między piętrami osób leżących oraz na wózkach inwalidzkich. Urządzenie znajduje się w nowej części i przemieszcza się od poziomu -1 do poziomu zamieszkałego poddasza.

W placówce nawierzchnia schodów wewnętrznych jest zabezpieczona przed poślizgiem natomiast krawędzie stopni schodów zewnętrznych są oznakowane i zapewniają lepszą ich widoczność.

W nowej części budynku w każdym pokoju mieszkalnym znajduje się łazienka dostosowana do osób niepełnosprawnych.

Każdy pokój mieszkalny jest wyposażony w sygnalizację przyzywową oraz p.poż.

Zaplecze socjalne Domu stanowi:

·        świetlica z salą telewizyjną

·        kaplica

·        biblioteka usytuowana w pokoju terapii zajęciowej

·        pokoik fryzjerski

·        kilka aneksów wypoczynkowych, usytuowanych głównie w załamaniach korytarza ze stołami, fotelami i telewizorami ustawionymi we wnękach szaf ściennych.

·        dwie palarnie na parterze i pierwszym piętrze wyposażone w mechaniczną wentylację

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Przy budynku usytuowany jest oznakowany parking dla pojazdów przewożących lub kierowanych przez osoby niepełnosprawne.

Na terenie Domu  znajdują się ścieżki spacerowe dostosowane dla osób jeżdżących na wózkach inwalidzkich.

Dostępność cyfrowa:

·        możliwość zmiany rozmiaru czcionki

·        zmiana kontrastu tła

·        odpowiednie odstępy (interlinia) między wierszami

 

 

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi  potrzebami w Domu Pomocy Społecznej „Pod Topolami” w Lesznowoli ul. Grójecka 1 na lata 2024-2025

Lp.

Zakres działalności

Osoba odpowiedzialna

Sposób realizacji

Termin

1.

Deklaracja dostępności

Koordynator

Przegląd i aktualizacja do 31 marca każdego roku.

 Do 31 marca każdego roku.

2.

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w  zakresie architektonicznym, cyfrowym oraz informacyjno – komunikacyjnym.

 

Koordynator

Dostosowanie wsparcia do indywidualnych potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.

Realizacja w całym okresie działania.

3.

 

Zapewnienie komunikacyjne budynków

 

 

Koordynator

 

Monitoring dostępności architektonicznej budynku.

 

Na bieżąco

 

4.

 

Wyrównanie wjazdu i terenu wokół Domu

Dyrektor,

Kierownik działu administracyjno-gospodarczego

 

Pozyskanie środków zewnętrznych

 

Do końca 2025 r.

5.

Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z art.11 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Koordynator

Monitorowanie przygotowania, przekazania raportu o stanie zapewnienia dostępności.

Przekazanie raportu co 4 lata do 31 marca danego roku, publikacja na stronie BIP.

 

KOORDYNATOR             

Katarzyna Krajewska

Marlena Bartczak    

DYREKTOR 

Domu Pomocy Społecznej „Pod Topolami”

Karolina Krzyżanowska

                                                                                                                                                                          

Skip to content